Blog

Een nieuwe profilering voor installatietechnisch adviesbureau Klictet. Een verhaal uit de praktijk.

Enige tijd geleden kreeg ik een telefoontje van een van de medewerkers van Klictet. Of ik iets kon betekenen in hun marketing- en communicatiestrategie. "Wij zijn onderscheidend, maar dit komt niet tot uiting in onze communicatiestrategie. Daarnaast willen wij naast de zorg- en onderwijssector ook flink groeien in commercieel vastgoed". Samen met Inge maakte ik een plan; een doelgroep-, markt-, concurrenten- en bedrijfsanalyse vormden de basis voor een compleet nieuwe profilering.

Markt veroveren met een nieuwe dienst: het verhaal van de Wegenscanners

In 2014 richtten Ronald Koomans en Wilco Bouwmeester de Wegenscanners op. Als wegenbouwer en geofysicus hadden zij samen een nieuwe meettechniek ontwikkeld. Terwijl ze tussen alle andere auto’s rijden op de weg scannen ze het asfalt en alles wat daaronder zit. Vanuit hun bestaande netwerk kwamen vanaf de start best veel opdrachten, maar ze wisten dat meer en snellere groei mogelijk was. Tijd voor een gedegen marketing- en communicatiestrategie.

Een nieuwe (online) marketing- en communicatiestrategie: hoe pak je dat aan?

Of je nu online of offline communiceert, je herkenbaarheid wordt groter als je een consistent beeld naar buiten brengt, met een heldere, consistente boodschap. Maar hoe kom je er nu achter welke boodschap onderscheidend is en aanslaat bij de doelgroepen? En hoe giet je dat vervolgens in een communicatiestrategie waarmee je handen en voeten geeft aan die boodschap? Een verhaal uit de praktijk.

Inhaakkalender bouw

De eerste inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche

Heb jij dit ook? Af en toe heb je gewoon geen inspiratie om je eigen contentkalender te vullen. Je weet ongetwijfeld dat er allerlei inhaakkalenders bestaan. Leuk, vaak lekker luchtig, maar vooral ook handig om achter de hand te hebben. Per maand geeft zo’n kalender een overzicht van momenten, evenementen en feestdagen, waar je op in kunt spelen. Voor zover Inge en ik wisten bestond er nog niet zo’n kalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche.

Vacatures die je maar niet krijgt ingevuld? 6 tips om LinkedIn in te zetten

De bouw trekt de laatste maanden weer sterk aan en dat is te merken aan het aantal vacatures. Het blijkt echter, misschien wel juist door dat grote aantal vacatures, heel moeilijk om die vacatures goed ingevuld te krijgen. We krijgen van steeds meer bedrijven de vraag hoe zij hier LinkedIn op een effectieve manier voor kunnen gebruiken. Daarom in dit blog 6 tips die elk bedrijf kan inzetten, ook met een (gratis) basisprofiel op LinkedIn.

Hoe krijg je directie, management en collega’s enthousiast voor social media? 5 tips

Herken je dit als marketeer? Jij bent overtuigd van de voordelen van social media en enthousiast om aan de slag te gaan, maar je vindt het moeilijk om directie en collega’s mee te krijgen. Hoe ga je daarmee om en hoe creëer je draagvlak voor de inzet van social media in je organisatie? In dit blog geef ik je 5 tips.

Twee social media kanalen zijn onmisbaar voor de installateur

Social media kunnen het leven van een installateur een stuk makkelijker maken. Ten minste, als ze goed ingezet worden. Het aanmaken van een account lukt meestal nog wel, maar hoe verder? Twee kanalen vind ik onmisbaar voor de installateur, LinkedIn en Google+. Daarom geef ik je 7 simpele tips waarmee je direct aan de slag kunt.

Marketing in 2025: vindbaarheid, oprechtheid en klantgerichtheid

Denk je bij het lezen van het woord ‘marketing’ al direct: ‘Laat maar…’? Dan ben je in de branche zeker niet de enige. We willen je toch vragen om door te lezen. Ook als je denkt dat je marketing niet nodig hebt of er geen tijd of geld voor hebt. De marketing die wij in dit artikel schetsen bepaalt namelijk of jouw installatiebedrijf in 2025 nog succesvol is of niet.