Blog

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Nieuw boek helpt bedrijven in de branche met één van de grootste uitdagingen van nu

Er moet de komende jaren ontzettend veel verduurzaamd, gebouwd en onderhouden worden. Een mooie uitdaging voor bedrijven in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche. Er is alleen wel een probleem: het tekort aan (technische) vakspecialisten in de branche is nijpend. Door andere bouwwijzen en technologische ontwikkelingen zijn bovendien steeds meer nieuwe specialismen nodig en door vergrijzing is er veel vraag naar jong talent dat de branche niet altijd weet te vinden.

Complotdenkers en politiek gevoelige meningen op LinkedIn, hoe ga je daar als werkgever mee om?

Herken je dit ook? Je hebt al jaren een prettige zakelijke relatie met een klant of opdrachtgever en ineens leer je via sociale media een hele andere kant van deze persoon kennen. Een kant die jou niet per se aanspreekt… Hij of zij blijkt fanatiek aanhanger van een politieke partij waar jij juist totaal niets mee hebt.

Inhaakkalender bouw

De inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche 2020

Het is inmiddels een traditie: hierbij deel ik graag de vierde editie van de inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche. In deze kalender vind je per maand een overzicht van momenten, evenementen en feestdagen waar je – zoals de titel zegt – in je communicatie op in kan haken.

Boek Online marketing in de bouw heeft 2de druk en wordt studieboek

In 2014 verscheen het boek Online marketing in de bouw: een concreet stappenplan met 41 praktische voorbeelden uit de branche. De 1ste druk van 1.500 boeken is volledig uitverkocht, maar de opleiding Bouwkunde & Bouwtechnische Bedrijfskunde aan de Saxion Hogeschool toonde interesse om het boek als verplicht studiemateriaal op de literatuurlijst te zetten voor haar studenten. Wij updateten het boek en schreven bovendien vijf nieuwe cases.

Nieuw boek op komst: Bouwen aan een sterk werkgeversmerk in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk, de juiste medewerkers vinden en aan je binden in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche. Ons doel: zoveel mogelijk kennis en inspiratie delen, net zoals we deden met ons boek Online marketing in de bouw. Veel voorbeelden uit de branche dus, praktische tips en een zo concreet mogelijk stappenplan.

De inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche 2019

Hij is er weer; de inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche 2018! In deze 2de editie vind je wederom per maand een handig overzicht van momenten, evenementen en feestdagen, waar je op in kunt haken in updates, tweets of andere content. Dat doe je niet altijd natuurlijk, maar als je het relevant of grappig kunt maken en passend bij jouw bedrijf, is het best fijn om die momenten al van tevoren ineen overzicht te hebben.

Faac deuren

Meer naamsbekendheid? Een verhaal uit de praktijk.

Kemko, specialist in automatische deuren, benaderde in de marketing altijd direct de eindklant. Die strategie werpt nog steeds zijn vruchten af, maar met de veranderende markt en veranderende marktomstandigheden ontstond de behoefte om meer te doen. Om ook via online kanalen meer naamsbekendheid op te bouwen en meer aandacht te generen voor de service-tak. Een herprofileringstraject volgde, waarbij ook een al op handen zijnde naamswijziging naar FAAC BV versneld werd doorgevoerd.

De inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche

Hij is er weer; de inhaakkalender voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche 2018! In deze 2de editie vind je wederom per maand een handig overzicht van momenten, evenementen en feestdagen, waar je op in kunt haken in updates, tweets of andere content. Dat doe je niet altijd natuurlijk, maar als je het relevant of grappig kunt maken en passend bij jouw bedrijf, is het best fijn om die momenten al van tevoren ineen overzicht te hebben.

Een nieuwe profilering voor installatietechnisch adviesbureau Klictet. Een verhaal uit de praktijk.

Enige tijd geleden kreeg ik een telefoontje van een van de medewerkers van Klictet. Of ik iets kon betekenen in hun marketing- en communicatiestrategie. "Wij zijn onderscheidend, maar dit komt niet tot uiting in onze communicatiestrategie. Daarnaast willen wij naast de zorg- en onderwijssector ook flink groeien in commercieel vastgoed". Samen met Inge maakte ik een plan; een doelgroep-, markt-, concurrenten- en bedrijfsanalyse vormden de basis voor een compleet nieuwe profilering.