Boek Online marketing in de bouw heeft 2de druk en wordt studieboek

Boek Online marketing in de bouw heeft 2de druk en wordt studieboek

In 2014 verscheen mijn boek Online marketing in de bouw: een concreet stappenplan met 41 praktische voorbeelden uit de branche. Ik schreef het boek met Inge Sijpkens. De 1ste druk van 1.500 boeken is volledig uitverkocht, maar de opleiding Bouwkunde & Bouwtechnische Bedrijfskunde aan de Saxion Hogeschool toonde interesse om het boek als verplicht studiemateriaal op de literatuurlijst te zetten voor haar studenten. Inge en ik updateten het boek en schreven bovendien vijf nieuwe cases. De tweede, herziene druk is vanaf begin augustus verkrijgbaar.  

Het gebruik van internet en social media groeit al jaren in de branche. Het effect van de inzet van middelen als LinkedIn, Facebook, websites, blogs en vlogs is echter lang niet altijd naar wens. Dat komt doordat in veel gevallen de juiste basis ontbreekt, namelijk kennis van het eigen bedrijf en kennis van de klant. Daarom schreven wij het boek Online marketing in de bouw, dat nu in de 2de druk 43 praktische voorbeelden bevat uit de branche.

Concreet stappenplan

We schreven dit boek omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en YouTube, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren. 

Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat potentiële klanten en medewerkers (!) weten waarom ze jou moeten kiezen en niet een ander.

Praktische voorbeelden

In totaal staan in het boek 43 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector het aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.

Ook heel nuttig materiaal voor studenten, zo concludeerde de Saxion Hogeschool. Docenten van de studie Bouwkunde & Bouwtechnische Bedrijfskunde lazen het boek en benaderden de auteurs met de vraag hoeveel exemplaren er nog beschikbaar waren. Te weinig, zo bleek. En dus volgde er een update, die nu resulteert in een herziene 2de druk van het boek, die begin augustus beschikbaar is en de komende jaren als verplichte studiestof op de literatuurlijst van de studenten is opgenomen.

Meer info en bestellen

Online marketing in de bouw kost €35 en kan worden besteld via de website www.onlinemarketingindebouw.nl. Op deze website staat tevens een deel van het boek ter inzage online.

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *